Header
Namibië
Afrika
Mood picture
Er zijn geen reizen gevonden die beantwoorden aan deze criteria.

Drifters Kaapstad via Vic Falls tot Johannesburg 24-daagse Overland Safari (kamperen)

Dag 1 tot 2 - Kaapstad

We ontmoeten elkaar in de Greenfire Lodge Cape Town om 13.00h. We verblijven anderhalve dag in deze iconische stad en zullen in die tijd de Tafelberg opwandelen, Kaappunt, Kaap de Goede Hoop, V&A Waterfront, Houtbaai, de wijnlanden en andere bezienswaardigheden bezoeken. (Lunch en diner voor eigen rekening)

Dag 3 - Westkust

We laten de “Moederstad” achter ons en na een bezoek aan het Blouberg Strand voor een laatste blik op de Tafelberg, volgen we de Westkust naar het noorden. We rijden langs een steeds veranderd landschap  naar Namaqualand. In de vroege lente komt deze gewoonlijk barre regio tot leven waarbij verscheidene, aan de woestijn aangepaste bloemenvariëteiten in bloei staan. We overnachten in het kleine stadje Springbok dat opgericht werd in 1863 om de lokale kopermijnindustrie te steunen.

Ontbijt en Diner

570 km

Westkust

Dag 4 tot 5 - Oranjerivier

Vandaag steken we de grens met Namibië over en rijden we naar de oevers van de Oranjerivier, die zich een weg baant  doorheen de woestijn en de impressionante bergen van het Richtersvelt Nationaal Park. Vandaag vatten we ons tweedaags kanoavontuur aan. Eens we onze uitrusting in de kano’s gestouwd hebben, vertrekken we richting de wildernis. We kamperen één nacht in het wild en keren dan terug naar ons basiskamp.

247 km

Oranjerivier

Dag 6 tot 7 - Fish River Canyon - Namib Woestijn

Vandaag reizen we door naar Fish River Canyon, de op één na grootste kloof ter wereld. Na het bewonderen van het landschap, rijden we naar de Namib woestijn. In de late namiddag komen we aan in het  Greenfire Desert Camp, gelegen in ons privaat wildreservaat in het NamibRand Natuurreservaat. Gedurende ons verblijf zullen we begeleide wandelingen en rondritten maken, waarbij we de dieren van dichtbij zullen waarnemen.

580 km

Fish River Canyon - Namib Woestijn

Dag 8 - Sossusvlei & Deadvlei

Een vroege start! We trekken rechtstreeks Sossusvlei in. Het laatste deel van onze reis zal door dik zand zijn en hiervoor gebruiken we een open 4x4 voertuig. We beklimmen de duinen en aanschouwen het spectaculaire uitzicht. We overnachten te midden van de woestijn.

180 km

Sossusvlei & Deadvlei

Dag 9 tot 10 - Swakopmund

Een korte reis vandaag naar de kuststad Swakopmund, waar we twee nachten verblijven in een comfortabele lodge. De volgende dag hebben we de hele dag om Swakopmund te verkennen met haar stranden, markten, souvenirwinkeltjes en om deel te nemen aan een groot aantal optionele activiteiten, waaronder quadbiken, skydiven, sandboarden, boottochten,… ’s Avonds eten we telkens in een lokaal restaurant (voor eigen rekening).

Op dag 10 enkel ontbijt.

Dag 11 - Spitzkoppe / Brandberg

Vandaag trekken we noordwaarts langs de Skeleton Coast tot aan de zeehondenkolonies van Cape Cross. We reizen door de woestijn naar de granieten rotspieken in Spitzkoppe. We verkennen de omgeving en genieten van de zonsondergang. We overnachten aan de voet van de berg.

325 km

Spitzkoppe / Brandberg

Dag 12 tot 13 - Etosha Nationaal Park

We zetten de reis verder naar Etosha Nationaal Park. We brengen twee nachten door in het park en gaan op zoek naar het grote wild waar dit park voor bekend is. We genieten van een sundowner aan een verlichte waterplas, waar we de dieren die komen drinken zullen observeren. Gedurende ons verblijf ondernemen we uitgebreide safari’s in het park.

335 km op dag 12 & 130 km op dag 13. Op dag 13 overnachten we in Namuti Camp.

410 km

Etosha Nationaal Park

Dag 14 - Caprivi

We laten de woestijn achter ons en zetten onze tocht verder naar het noorden tot aan het groene Caprivi gebied. Vannacht kamperen we langs de oevers van de machtige Okavango Rivier.

640 km

Caprivi

Dag 15 tot 16 - Okavango Delta

We steken de grens met Botswana over en banen ons een weg naar het hart van de Okavango Delta, een enorme rivier die zijn water uitstort in de Kalaharizanden en zo ’s werelds grootste binnenlandse delta creëert. We brengen twee nachten door in de wildernis en verkennen de omgeving te voet en per mokoro (uitgeholde boomstam die dienst doet als kano). Door interactie met lokale gidsen komen we meer te weten over de fauna en flora en de manier van leven in de Delta.

Dag 17 - Maun

We laten de Okavango Delta achter ons en reizen door naar Maun. Aankomst in de Drifters Maun Tented Lodge, waar we in de namiddag ontspannen aan het zwembad.

354 km

Maun

Dag 18 - Makgadikgadi zoutpannen

Deze voormiddag is er tijd om te relaxen of het plaatselijke Chenoga dorp te bezoeken (optioneel). Na de lunch trekken we oostwaarts naar de Makgadikgadi Zoutpannen. Naast het weidse landschap zijn de zoutvlaktes tevens bekend voor de talrijke vogels en woestijndieren. We verkennen de regio en zetten ons kamp op. Dit is de perfecte gelegenheid om olifanten te spotten aan de waterplas.

Brunch, Diner

320 km

Makgadikgadi zoutpannen

Dag 19 - Kasane – Victoria Watervallen

We rijden noordwaarts naar de machtige Chobe Rivier. Dit gebied is gekend voor zijn grote kuddes olifanten en andere dieren die worden aangetrokken door het verfrissende rivierwater. We maken een boottocht op de rivier en proberen zo dicht mogelijk bij de dieren langs de oever te komen. Daarna steken we de grens met Zimbabwe over en zetten we koers naar Greenfire Lodge Victoria Falls, die heel centraal gelegen is en op wandelafstand van de watervallen.

Dag 20 - Victoria Watervallen

We worden wakker in de Afrikaanse hoofdstad van het avontuur. We bezoeken de adembenemende Victoria Watervallen of “Mosi oa Tunya” in de lokale taal, wat zoveel wil zeggen als “de rook die dondert”. Na genoten te hebben van dit wereldwonder kunnen we aansluiten bij verscheidene optionele activiteiten: vliegtuigflip boven de watervallen, boottocht op de Zambezirivier, wildwaterraften, bungeejumpen, helikoptervlucht, ... Vanavond dineren we in een lokaal restaurant (op eigen kosten).

Dag 21 - Hwange Nationaal Park

Na het ontbijt gaan we terug de wildernis in. We leggen de korte afstand naar Hwange Nationaal Park af, één van de meest succesvolle conservatieparken in Afrika. Na een uitgebreide safari in open jeep, overnachten we in ons kamp en genieten we van de geluiden van de omringende wildernis.

Dag 22 - Bulawayo – Matobo

Na het ontbijt verruilen we de bush van Hwange voor de brede lanen van Bulawayo, de op één na grootste stad van Zimbabwe. We rijden verder naar Matobo Nationaal Park, gekend voor zijn balancerende granieten rotsblokken. ‘s Namiddags gaan we op safari en te voet op zoek naar neushoorns in het park.

320 km

Bulawayo – Matobo

Dag 23 - Limpopo Vallei

We steken de grens met Botswana over en overnachten in een privaat wildpark in de Limpopo Vallei. ’s Namiddags is er tijd voor een korte wandeling in de omgeving. Dit is onze laatste nacht in de bush.

450 km

Limpopo Vallei

Dag 24 - Johannesburg

We laden al onze spullen in de truck en rijden richting Johannesburg, waar we in de late namiddag aankomen in de Greenfire Lodge Johannesburg. Het einde van een fantastische reis.

Ontbijt

480 km

Johannesburg

v.a.
p.p.

€ 2.595

Andere formule(s)

De andere formule(s) bevat(ten) alleen andere overnachtingsplaatsen.

Inclusief

• De overnachtingen en maaltijden zoals beschreven in het reisprogramma
  • Alle hoogtepunten volgens het programma met alle entreegelden en safari’s zoals beschreven
  • Transport in avontuurlijke truck en gebruik van de gemeenschappelijke Drifters uitrusting
  • Diensten van professionele gids, die ook de chauffeur en kok is tijdens de rondreis

Hoogtepunten:

• Olifantensafari
  • Marine Wildlife Boottrip

Ontvang onze aanbiedingen

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.
Lees hier onze privacy policy

Ontdek onze brochures

Neem een kijkje in onze brochures of bestel uw gratis exemplaar.

Bekijk onze brochures

Bekijk onze video's

Bekijk de inspirerende video's op ons Vimeo-kanaal met tal van reisreportages.