Header
Zuid-Afrika
Afrika
Mood picture
Er zijn geen reizen gevonden die beantwoorden aan deze criteria.

Garden Route & Lesotho - Noord Lodges

Dag 1 - The Cape Whale Coast Route

Cape Whale Coast is een ongerepte kust die ongeveer 150 km lang is. We hebben een drukke dag voor de boeg. We trekken van het bruisende Kaapstad via de wijngaarden naar de stad Hermanus. We brengen een bezoek aan de grootste fokkolonie van de Afrikaanse pinguïn in het Stony Point natuurreservaat. Van juli tot november kan u over de hele kustlijn walvissen spotten.

Dag 2 - Route 62 – Oudtshoorn

Vandaag steken we het Hottentots-Hollandsgebergte over op weg naar Klein Karoo en de accommodatie in Oudtshoorn. Via de bekende Route 62 naar Oudtshoorn stoppen we bij de typische Zuid-Afrikaanse ‘Padstallen’. Een van de hoogtepunten van vandaag is Ronnie’s Seks Shop. Dit is helemaal geen seksshop maar een eigenzinnige pub!

Dag 3 - Tuinroute

Vandaag krijgen we een begeleide rondleiding door de Cango Grotten. Deze grotten herbergen indrukwekkende kalkstenen kamers en de verschillende rotsformaties zijn verbazingwekkend. Later die dag steken we de prachtige Outeniqua Mountains en nadien nemen we de prachtige tuinroute.

Dag 4 - Tsitsikamma Nationaal Park

Het Tsitsikamma Nationaal Park is een van de best bewaarde geheimen van Zuid-Afrika. Er zijn fraaie wandelpaden en prachtige uitzichten op de kust. Vandaag kan u kiezen uit de talrijke optionele activiteiten. In de namiddag bezoeken we Nature's Valley waar u kan genieten van een mooie wandeling of gewoonweg relaxen op het ongerepte strand van dit klein paradijs.

Optionele activiteiten: Township tour, safari’s op zee, zeekajakken, Monkeyland, Birds of Eden, Bloukrans en bungeejump.

Dag 5 - Tsitsikamma Nationaal Park

Deze ochtend verkennen we de ruwe kustlijn van het Tsitsikamma Nationaal Park te voet. De trektocht langs de Waterfall Trail bevat het eerste deel van de wereldberoemde Otter Trail. Dit is geen gemakkelijke wandeling. Voor wie een meer ontspannen optie wenst, kan gebruik maken van het wandelpad naar Storms River Mouth. Na de wandeling keren we terug naar de lodge. In de namiddag doet u de Woodcutters Journey tour, waar u leert over het unieke bioom van Tsitsikamma, de geschiedenis van het gebied en zijn inheemse fauna & flora.

Optioneel: Treeto canopy tour.

Dag 6 - Addo Elephant National Park

We zetten onze reis verder naar de Oost-Kaap. Hier bezoeken we het Addo Elephant Nationaal Park. Onderweg stoppen we even bij Jeffrey’s Bay, het Mekka voor surfen. Hier heeft u even de tijd om het surfmuseum te bezoeken, te surfen of een koffie te drinken met zicht op de golven. In de namiddag gaat u op zoek naar olifanten in Addo.

Dag 7 - Addo Elephant NP - Port Elizabeth

’s Ochtens heeft u de mogelijkheid om Port Elizabeth te bezoeken. We lunchen in het kamp en zetten onze verkenningstocht in Addo in de namiddag voort. Het nationaal park is recentelijk uitgegroeid tot het derde grootste nationaal park van Zuid-Afrika. Addo heeft een unieke vegetatie en fauna. Deze namiddag gaan we op zoek naar de diverse wilde dieren die er verblijven.

Dag 8 - Graaff Reinet

Het historische stadje Graaff-Reinet ligt in het hart van de Grote Karoo en biedt een uniek inzicht in de geschiedenis van deze dorre regio. Graaff- Reinet is bovendien de vierde oudste stad van Zuid-Afrika. Deze avond kan u deelnemen aan een excursie bij zonsondergang naar de Valley of Desolation. De unieke vallei biedt een panoramisch uitzicht over de stad en de uitgestrekte open vlaktes eronder. Houd er rekening mee dat deze activiteit tijdens de wintermaanden vervangen zal worden door een excursie bij zonsopgang de volgende ochtend.

Dag 9 - Lesotho- Malealea

Vanochtend doorkruisen we de Grote Karoo naar Lesotho. Dit autonome bergkoninkrijk bevat de hoogste bergtoppen van Zuid- Afrika en is een van de hoogste landen ter wereld. Het hele koninkrijk ligt namelijk meer dan 1000 m boven de zeespiegel. We steken de machtige Oranjerivier over richting de grens met Lesotho. Na de grensoversteek beginnen we aan de klim naar onze accommodatie hoog in de bergen.

Dag 10 - Lesotho – Malealea

Vanochtend gaan we te voet op pad doorheen de bergen. De wandeling wordt afgesloten met een dorpsbezoek aan de Basothobevolking. De lokale gemeenschap staan bekend om hun traditionele hoeden, dekens en hun stevige pony's. De pony’s van de Basotho staan bekend om hun stevig voetgevoel in de bergen. Deze namiddag kan u een rit maken op deze beroemde pony’s.

Optioneel: Pony trek, Pitseng hike

Dag 11 - Zuid-Afrika- uKhahlamba Drakensberg Park

We verlaten Lesotho en keren terug naar Zuid-Afrika. We rijden via de zandstenen kliffen van Golden Gate naar Drakensberg. Het Ukuhlamba Drakensbergpark strekt zich uit over de hele lengte van de provincie Kwazoeloe-Natal en is uitgeroepen tot UNESCO- werelderfgoed. De torenhoge bergen van het park, die in het Zoeloe uKhahlamba (barrière van de speren) en in het Afrikaans Drakensberge (drakenbergen) genoemd worden, vormen een paradijs voor hikers en zijn de moeite waard om te bezichtigen.

Dag 12 - UKhahlamba Drakensberg Park

Vanochtend gaan we op ontdekkingstocht door de bergen van de Drakensberg. Onderweg toont onze lokale gids enkele voorbeelden van de typische rotskunst van de San. Hoewel we iedereen aanmoedigen een fantastische dag te beleven in de bergen, bieden we ook talrijke opties aan, afhankelijk van het activiteitenniveau van de groep. Zo is er een scala aan trektochten beschikbaar voor elk wat wils. Wij zorgen ervoor dat iedereen op eigen tempo kan genieten van dit bergparadijs.

Dag 13 - KwaZoeloe- Natalkustlijn- Durban

We dalen af van de bergen naar de Kwazoeloz-Natalkust. Op 5 augustus 1962 gebaarde de politie een auto te stoppen die reed op een eenzame landweg in KwaZoeloe-Natal. Aan het stuur zat Nelson Mandela. Hij werd gearresteerd en verbleef 27 jaar in de gevangenis. Vandaag krijgt u de unieke gelegenheid om deze historische site, die gemarkeerd is door een indrukwekkend beeld ter ere van ‘Madiba’, te bezoeken. Vervolgens maken we ook een stop bij de Howick Falls en is er even tijd om foto’s te maken vanaf het uitzichtpunt. Ten slotte komen we aan bij de bruisende stad Durban. De rondreis eindigt bij aankomst in de grootste haven van Zuid-Afrika.

v.a.
p.p.

€ 1.315

Andere formule(s)

De andere formule(s) bevat(ten) alleen andere overnachtingsplaatsen.

Inclusief

• Overnachtingen (zoals beschreven of gelijkwaardig) in accommodatie
  • Maaltijden (12 x ontbijt, 7 x lunch, 10 x diner)
  • Transport in avontuurlijke truck
  • Alle parkgelden volgens programma
  • Diensten van professionele crew
  • Bezoek aan de plek waar Nelson Mandela gevangengenomen is

• internationale vluchten
  • post- en prenachten.

Ontvang onze aanbiedingen

Schrijf je in op onze nieuwsbrief.
Lees hier onze privacy policy

Ontdek onze brochures

Neem een kijkje in onze brochures of bestel uw gratis exemplaar.

Bekijk onze brochures

Bekijk onze video's

Bekijk de inspirerende video's op ons Vimeo-kanaal met tal van reisreportages.