Info over het Coronavirus

Op deze pagina geven we je zoveel mogelijk antwoorden die spelen rond het Coronavirus en de gevolgen die daaraan verboden zijn voor je reis.

 

Info voor België

Klik hier voor info voor Nederland

 

Reisadvies

Alle reizen naar het buitenland worden momenteel door het Ministerie van Buitenlandse Zaken streng afgeraden omwille van het coronavirus. Tot wanneer dit geldt is nog niet duidelijk, maar we hebben besloten om al onze reizen tot en met 31 augustus af te gelasten. Doordat veel landen strenge maatregelen getroffen hebben omwille van het coronavirus kunnen we je immers ook niet meer de reis aanbieden die je voor ogen had.

Voor reizen na 31 augustus houden wij het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken aandachtig in de gaten. Die varieert immers van land tot land en wijzigt momenteel regelmatig. Neem alvast een kijkje op deze website om het reisadvies voor jouw bestemming te weten te komen.

 

Wat als mijn reis wordt afgelast? 

Je krijgt dan van ons ter compensatie een voucher ter waarde van de door jouw betaalde reissom. Vanaf het moment dat de voucher uitgeschreven wordt is die een jaar geldig en kan die gebruikt worden voor alle reizen uit het aanbod van Live To Travel. We nemen zo snel mogelijk contact met je op met meer informatie over deze uitzonderlijke corona-voucher.

 

Kan ik mijn reis kosteloos annuleren?

Om rekening te houden met het welzijn van onze reizigers houden we de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken nauwlettend in de gaten. Uiteraard begrijpen we dat deze onvoorziene omstandigheden je reisplezier in de weg staan en daarom maken we dan ook gebruik van een soepel Corona Annuleringsbeleid.

Als je je reis omboekt of uitstelt, geldt de nieuwe reissom (de op dat moment geldige reissom) exclusief eventuele omboekingskosten. 

In alle andere gevallen ben je als reiziger uiteraard vrij om de reis zelf te annuleren, tegen de daarvoor geldende annuleringsvoorwaarden.

 

Kan Live To Travel mijn reis annuleren?

Indien we de reis niet kunnen laten doorgaan omwille van buitengewone omstandigheden die belangrijke gevolgen hebben voor jouw reis dan kunnen we het besluit nemen om de reis te annuleren. Ook staan het geldende reisadvies en de veiligheid van de reiziger op de eerste plaats bij het nemen van een beslissing hierover.

 

Kan ik bij het annuleren of omboeken van mijn reis beroep doen op mijn annuleringsverzekering? 

Dit is afhankelijk van het type verzekering dat je afgesloten hebt. Neem hiervoor contact op met jouw verzekeraar.

 

Als ik op de bestemming in quarantaine ben gezet, wie betaalt die extra kosten?

Wij willen jou, als reisorganisatie, natuurlijk graag hulp en bijstand verlenen indien je ter plaatse onverhoopt in quarantaine zou moeten. We zullen ons uiterste best doen om jou zo goed mogelijk te assisteren, hoewel dit bemoeilijkt kan worden wanneer de bestemming ‘op slot’ gaat. 

De kosten die worden gemaakt tijdens quarantaine zijn in principe voor jou als reiziger zelf. Zowel jij, de accommodatie en wij als reisorganisatie staan voor een overmachtsituatie. Je zou nog wel kunnen nagaan bij jouw verzekeraar of zij dekking bieden.

 


 

Info voor Nederland

Klik hier voor info voor België

 

Reisadvies

Reizen naar het buitenland worden momenteel door het Ministerie van Buitenlandse Zaken voor veel bestemmingen afgeraden omwille van het coronavirus. Tot wanneer dit geldt is nog niet duidelijk, maar we hebben besloten om al onze reizen tot en met 31 juli af te gelasten. Doordat veel landen strenge maatregelen getroffen hebben omwille van het coronavirus kunnen we je immers ook niet meer de reis aanbieden die je voor ogen had. Wij kunnen ons voorstellen dat dit een grote teleurstelling is, maar de huidige ontwikkelingen laten ons geen andere keuze.

Voor reizen na 31 juli houden wij het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken aandachtig in de gaten. Die varieert immers van land tot land en wijzigt momenteel regelmatig. Neem alvast een kijkje op deze website om het reisadvies voor jouw bestemming te weten te komen.

 

Wat als mijn reis wordt afgelast? 

Wij gaan met je in overleg. Je kunt de reis kosteloos omboeken naar een vertrek t/m 31 december 2021 of kosteloos annuleren. Mocht je voor een andere reisperiode kiezen dan kunnen er voor die datum hogere of lagere prijen van toepassing zijn. Je krijgt het verschil terug of moet eventueel bijbetalen. Indien je nog twijfelt over een nieuwe datum kun je kiezen voor een voucher ter waarde van de door jouw betaalde reissom. Vanaf het moment dat de voucher uitgeschreven wordt is die een jaar geldig en kan die gebruikt worden voor alle reizen uit het aanbod van Live To Travel. We nemen zo snel mogelijk contact met je op met meer informatie over deze uitzonderlijke corona-voucher.

Vouchers kunnen enkel voor de bestemming en airline gebruikt worden die initieel geboekt werden en indien de totale reissom werd betaald. Indien enkel het voorschot werd betaald, kan de bestemming wijzigen maar niet de airline indien vluchten bij ons geboekt werden.

 

Wanneer word ik gecontacteerd?

Wij kunnen niet inschatten hoe de situatie zich de komende weken en maanden gaat ontwikkelen. We bekijken per week welke reizen er afgelast moeten worden en zullen direct persoonlijk contact opnemen zodra hier een concrete aanleiding voor is.

 

Kan ik mijn reis kosteloos annuleren?

Om rekening te houden met het welzijn van onze reizigers houden we de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken nauwlettend in de gaten. Uiteraard begrijpen we dat deze onvoorziene omstandigheden je reisplezier in de weg staan en daarom maken we dan ook gebruik van een soepel Corona Annuleringsbeleid.

Als je je reis omboekt of uitstelt, geldt de nieuwe reissom (de op dat moment geldige reissom) exclusief eventuele omboekingskosten. 

In alle andere gevallen ben je als reiziger uiteraard vrij om de reis zelf te annuleren, tegen de daarvoor geldende annuleringsvoorwaarden.

 

Kan Live To Travel mijn reis annuleren?

Indien we de reis niet kunnen laten doorgaan omwille van buitengewone omstandigheden die belangrijke gevolgen hebben voor jouw reis dan kunnen we het besluit nemen om de reis te annuleren. Ook staan het geldende reisadvies en de veiligheid van de reiziger op de eerste plaats bij het nemen van een beslissing hierover.

 

Kan ik bij het annuleren of omboeken van mijn reis beroep doen op mijn annuleringsverzekering? 

Dit is afhankelijk van het type verzekering dat je afgesloten hebt. Neem hiervoor contact op met jouw verzekeraar.

 

Als ik op de bestemming in quarantaine ben gezet of gerepatrieerd moet worden, wie betaalt die extra kosten?

Wij willen jou, als reisorganisatie, natuurlijk graag hulp en bijstand verlenen indien je ter plaatse onverhoopt in quarantaine zou moeten. We zullen ons uiterste best doen om jou zo goed mogelijk te assisteren, hoewel dit bemoeilijkt kan worden wanneer de bestemming ‘op slot’ gaat. 

De kosten die worden gemaakt tijdens quarantaine zijn in principe voor jou als reiziger zelf. Zowel jij, de accommodatie en wij als reisorganisatie staan voor een overmachtsituatie. Je zou nog wel kunnen nagaan bij jouw verzekeraar of zij dekking bieden.

Als het Ministerie van Buitenlandse Zaken het noodzakelijk acht om reizigers te repatriëren gaan wij dit voor je regelen. Wij nemen de kosten voor de eerste drie overnachtingen en de terugvlucht voor onze rekening. Dit geldt uitsluitend als je de volledige reis (een pakketreis) bij ons geboekt hebt, dus zowel de vluchten als de accommodatie(s). Indien je zelf de vluchten hebt geboekt en alleen de accommodatie(s) bij ons dan zijn de repatriëringskosten voor je eigen rekening.